FANDOM

ZaplatanaPajeczyna

Kimiko zmaga się z mocą Pajęczego Grzebienia.

Zaplątana Pajęczyna (ang. Tangled Web) - odcinek 3. z serii I serialu Xiaolin - pojedynek mistrzów; jego premiera w Polsce miała miejsce 4 stycznia 2006 na Cartoon Network.

Fabuła Edytuj

Upokorzenie Edytuj

Jack03

Jack Spicer poczas pierwszego wygranego przez siebie pojedynku mistrzów.

Kimiko Tohomiko i Jack Spicer stają do pojedynku mistrzów o Małpią Buławę, którego wyzwanie polega na wspinaczce po górze. Dzięki antygrawitacyjnym właściwościom Jetbootsu Jack Spicer doskonale radzi sobie w wyścigu. Kimiko usiłuje go strącić uderzając Pięścią Tebigonga w górę, lecz jej moc obraca się przeciwko niej, wskutek czego sama spada, przegrywając pojedynek mistrzów. Jack Spicer zdobywa Małpią Buławę i Pięść Tebigonga, nie mogąc się powstrzymać od szyderczych komentarzy pod adresem Kimiko, która nie potrafi pogodzić się z porażką. Jest lekceważona przez swoich kolegów: Raimundo stroi sobie z niej żarty, a Omi nie potrafi opanować swego teoretyzowania na temat słabości Kimiko wynikającej z racji jej płci. Rozdrażniona Japonka stara się udowodnić swą wartość jako mnicha Xiaolinu. Podczas rejsu w jeziorze Loch Ness zdobywa ukryte tam Shen Gong Wu - Pajęczy Grzebień - które potrafi atakować oplatającymi przeciwnika niezwykle mocnymi linkami.

W niewoli złości Edytuj

Kimiko03

Kimiko i Pajęczy Grzebień.

Po powrocie do świątyni Xiaolinu Kimiko używa Pajęczego Grzebienia przeciwko manekinowi, lecz sama niespodziewanie sama zostaje unieruchomiona. Raimundo wpada na pomysł, by pogrzebać w jej rzeczach, co wzbudza zaciekawienie u Omiego i Claya. Dziewczyna złości się na nich, usiłując wyswobodzić się z pętów, z których uwalnia ją mistrz Fung. Wyjaśnia on jej, że do opanowania Pajęczego Grzebienia konieczny jest wewnętrzny pokój i opanowanie nadmiaru emocji. Kimiko nie wierzy, że ma problemy z gniewem, dlatego Fung poddaje ją próbie nalania herbaty z dużych rozmiarów czajnika do drobnych filiżanek. Japonka myśli, że pójdzie jej to z łatwością, lecz znowu się rozprasza wbrew radom mistrza, gdy widzi chłopców bawiących się jej rzeczami, jak pamiętnik, palmtop i szminka. Ostatecznie nie wytrzymuje i traci cierpliwość wskutek dyskryminującego jej płeć stwierdzenia Omiego (z którego on nie zdawał sobie sprawy). Upuszcza dzbanek, zawalając swój test.

Przygoda w Japonii Edytuj

Tymczasem Jack Spicer czerpie wiele radości z mocy Małpiej Buławy, która upodabnia go z wyglądu i zachowania do małpy w coraz większym stopniu, co budzi zdenerwowanie Wuyi. Nad jego pracownią trwa przyjęcie jego rodziców, z którego wyłamuje się jeden z zaproszonych gości - dziewczyna imieniem Ashley. Przypadkowo zachodzi ona do kryjówki Jacka, domyślając, się, że jest to kwatera spiskowca pragnącego władzy nad światem. Jej zainteresowanie Jackiem pozostaje brutalnie nieodwzajemnione przez młodego geniusza zła, który będąc pod wpływem Małpiej Buławy wyprasza przybyszkę, przez co znacznie traci w jej oczach. Nie satysfakcjonuje to Wuyi, na której Ashley zrobiła wrażenie, lecz sprzeczkę z Jackiem przerywa jej uaktywnienie się Złotych Pazurów Tygrysa. Umożliwiają one ich właścicielowi korzystanie z teleportacji. Wuyi bardzo zależy na ich zdobyciu podobnie jak mnichom Xiaolinu, którzy wyruszają do pałacu cesarza Japonii, w którym to budynku ukryte zostało owo Shen Gong Wu. Kimiko organizuje sobie oraz trzem kolegom przepustki dzięki wstawiennictwu swego ojca, jednak na jego prośbę wszyscy muszą ubrać się na galowo. Kimiko nie jest zadowolona ze swego stroju, gdyż ma problemy z chodzeniem w kimonie. Raimundo zakłada się z przyjaciółmi, czy uda jej się opanować emocje.

Tryumf spokojuEdytuj

Po dotarciu do pałacowych podziemi przyjaciele rozpoczynają walkę z Jackbotami Spicera, który wspólnie z Kimiko chwyta Złote Pazury Tygrysa. Drugi pojedynek mistrzów polega na bieganiu po kamiennych ścieżkach nad lawą. Jack Spicer znów zyskuje przewagę, a Kimiko po raz kolejny pada ofiarą Pajęczego Grzebienia. Przypomina sobie słowa mistrza Funga i opanowuje swoją złość, dzięki czemu linki zabierają Jackowi Spicerowi Małpią Buławę, wskutek czego ponosi on klęskę. Kimiko odzyskuje wśród chłopców poważanie, a Raimundo wygrywa zakład, gdyż mimo swych dowcipnych komentarzy na temat Kimiko wierzył w nią naprawdę przez cały czas.

Nowy wróg Edytuj

Odcinek kończy się ukazaniem przez Ashley swej nowej tożsamości. Zakłada koci kostium i wybiera imię Katnappe na rozpoczęcie swej działalności po stronie Heylinu. Bez trudu radzi sobie z Jackbotami, którymi Jack Spicer chciał ją wykurzyć ze swego warsztatu. Wuya ma wiąże wielkie nadzieje z jej osobą...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki