FANDOM

XiaolinStrach13

Drużyna Xiaolinu jest świadkiem odzyskania ciała przez Wuyę.

We Własnej Osobie (ang. In the Flesh) - odcinek nr 13 serii I serialu Xiaolin - pojedynek mistrzów; formalnie ostatni odcinek I serii, pod względem fabularnym zaś druga część czteroodcinkowej opowieści o zdradzie Raimundo.

Fabuła Edytuj

Wuya pragnie odnowić z Jackiem Spicerem współpracę, którą wymówiła mu, kiedy ożywiony został Mala Mala Jong. Młody geniusz zła nie chce nawet o tym słyszeć: jest wściekły na wiedźmę, gdyż ta go zdradziła na rzecz sojuszu z Mala Mala Jongiem. Heylińska czarownica usiłuje mu uświadomić, że bez jej umiejętności wykrywania Shen Gong Wu nic nie jest w stanie zdziałać, lecz ten prezentuje jej swój najnowszy wynalazek - Detektobota. To małe urządzenie umożliwia mu nie tylko odkrywanie nowych Shen Gong Wu, ale i doprowadzenie jego właściciela do miejsca ich ukrycia. Radzi Wuyi, żeby pogodziła się ze swoją obecną sytuacją, gdyż wypadła z obiegu. Upiorzyca nie ma jednak zamiaru rezygnować ze swoich planów podboju świata.

Tymczasem w świątyni Xiaolinu Omi, Kimiko i Clay - świeżo awansowani na adeptów jako pogromcy Mala Mala Jonga - przystępują pod okiem Mistrza Funga do treningu swoich nowych umiejętności, które polegają na łączeniu mocy żywiołów z odpowiadającymi im Shen Gong Wu. Kimiko może używać Gwiazdy Hanabi niczym ognistego pocisku, Omi uczy się przemieniać wodę Kuli Tornami w lód, zaś Clay potrafi zmieniać Trzecią Rękę w wielkie, twarde jak głaz ramię. Wszyscy są uradowani swoimi zdolnościami oprócz Raimundo, który nie otrzymał rangi adepta za nieposłuszeństwo, które naraziło Xiaolin na zniszczenie przez Mala Mala Jonga. Ponieważ nie może bez wyższej rangi trenować tego, co jego koledzy, jest znudzony ich ćwiczeniami i nie chce w nich uczestniczyć, woli bowiem pograć w "Błotne Zombie". Omi próbuje go pocieszyć znanym sobie zarozumiałym sposobem, lecz Raimundo zabiera Złote Pazury Tygrysa i korzysta z ich teleportacyjnej mocy, by urwać się z treningu.

Raimundo przybywa na wzgórze położone na plaży niedaleko nadmorskiego miasta. W odosobnieniu rozważa sens swojej drogi jako ucznia Xiaolinu. Pogrążonego w myślach Brazylijczyka spotyka Wuya, która wiąże z jego osobą wielkie plany. Raimundo nie ma zamiaru z nią rozmawiać, a już tym bardziej korzystać z jej propozycji. Zmienia się to jednak, gdy Wuya roztacza przed nim wizję luksusowego, bezproblemowego życia, które wypełniać ma rozrywka, wygody i... pizza. Gdy projekcja się rozmywa, oszołomiony widzeniem Raimundo dalej nie zgadza się na przyłącznie się do Heylinu, chociaż jego protest nie jest już tak stanowczy jak za pierwszym razem. Nagle Wuya wyczuwa uaktywnienie się nowego Shen Gong Wu - Odwracającego Lustra. Nastolatek teleportuje się do świątyni Xiaolinu, odmawiając Wuyi współpracy, ta jednak zdaje sobie sprawę, że ziarno zostało dopiero zasiane.

W klasztorze Mistrz Fung objaśnia niepełnej drużynie działanie Odwracającego Lustra, które powoduje, że inne Shen Gong Wu rażone jego mocą zachowują się inaczej niż powinny: zwój Shen Gong Wu ukazuje dla przykładu Trzytonową Tunikę, której właściciel nie jest ciężki, lecz lekki jak piórko. Na naradę przybywa znienacka Raimundo, który wzbudza zdziwienie Doja, gdyż wiedział o Odwracającym Lustrze, zanim powrócił. Raimundo zachowuje zimną krew i tłumaczy, że podpowiedział mu to wewnętrzny Instynkt Tygrysa. Bohaterowie wyruszają na poszukiwanie Odwracającego Lustra, które jest ukryte w starej latarni morskiej. Jako pierwsza przybywa po nie Wuya, jednak nie potrafi go wziąć w wyniku niematerialności swojego ciała. Jack Spicer przylatuje jako drugi i postanawia zabrać to, po co przyszedł, drwiąc sobie z bezradności dawnej partnerki. W końcu xiaolińska drużyna dociera jako ostatnia i rozpoczyna walkę o Shen Gong Wu. Jack Spicer i Raimundo chwytają je jednocześnie, co oznacza Pojedynek Mistrzów.

Nieadept określa warunki pojedynku na zasadzie zabawy w berka z latarnią, której światło eliminuje z gry tego, kogo ogarnie. Xiaolin stawia Złote Pazury Tygrysa, zaś Heylin - Giętki Lotos. Sceneria zmienia się w parakosmiczną przestrzeń wypełnioną odłamkami latarni, za którymi muszą chować się zawodnicy, aby uniknąć smugi z latarni. Początkowo szanse są wyrównane, jednak Jack w pewnym momencie owija rozciągnięte Giętkim Lotosem ręce wokół nóg rywala. Uziemiony mnich nie może uciec, przez co jest wystawiony na zbliżające się światło. Wymyśla jednak podstęp, który gwarantuje mu zwycięstwo. Otwiera mały portal, dzięki któremu dosięga ręką nóg Jacka, strącając go na dół. Młody geniusz zła przegrywa starcie, a Odwracające Lustro przypada Raimundowi. Przyjaciele cieszą się z jego zwycięstwa, jednak nie interesują go ich gratulacje. Ku ich bezgranicznemu zdumieniu ogłasza, że Xiaolin już mu się znudził, bowiem ma zamiar prowadzić walkę po stronie Heylinu. Używa Złotych Pazurów Tygrysa, by uciec wraz z Wuyą, pozostawiając w osłupieniu swoich byłych kolegów oraz wzbudzając satysfakcję u Jacka Spicera, który cieszy się z prawdziwej porażki swoich wrogów.

Na odległej górze Wuya wybiera miejsce, gdzie powstanie jej pałac, kiedy odzyska swoje ciało i moce. Raimundo nie jest na razie zadowolony, gdyż spodziewa się obiecanych profitów za swą służbę, wiedźma zapewnia go jednak, że dostanie wszystko, jeśli powróci do świątyni i przyniesie jej stamtąd ostatni element potrzebny do realizacji heylińskiej intrygi. Misja polega na kradzieży Ogona Węża, lecz Raimundo nie ma najmniejszej ochoty wracać na stare śmieci. Wuya przekonuje go jednak do swej sprawy, kusząc go posiadaniem własnego klubu piłkarskiego i pucharem mistrzostw świata. Upadły uczeń przystępuje do dzieła, podczas gdy Omi, Kimiko i Clay nie mogą otrząsnąć się z przygnębienia, jakie wypełniło ich serca po zdradzie najlepszego kumpla. Mały mnich wierzy w hipotezę, że Raimundo wcale nie zdradził, tylko wykonuje swój tajny, skomplikowany plan, stojąc w dalszym ciągu po stronie dobra, jednak dziewczyna i kowboj szczerze w to wątpią. Pogawędkę przerywa przeciąg w krypcie Xiaolinu. Mnisi odkrywają, że ktoś otworzył tam drzwi. Na miejscu zastają Raimundo z Ogonem Węża w dłoniach. Omi wciąż jest przekonany, że Raimundo wykonuje swój sekretny plan, lecz Kimiko i Clay nie dają się zwieść i każą mu zostawić Shen Gong Wu. Kiedy to nie pomaga, używają mocy swych żywiołów - Ziemi i Ognia - by powstrzymać renegata, który tymczasem podejmuje walkę z nimi, kierując przeciwko nim żywioł Wiatru. Mimo przewagi dwoje na jednego Raimundo pokonuje dawnych towarzyszy. Tłucze Ogonem Węża szybę w dachu i mocą Wiatru sprowadza na napastników wiatr, który zrzuca ich do ciasnego kotła. Omi przestaje wierzyć w dobre intencje Raimundo i również chce obronić Shen Gong Wu, lecz agresor używa Ogona Węża, by przeniknąć przez małego mnicha. Heyliński nowicjusz oddala się ze śmiechem, a bliski płaczu Omi stwierdza z rozżaleniem, że Raimundo okazał się rzeczywistym zdrajcą.

Po przegranej konfrontacji mnisi dokonują inspekcji krypty Shen Gong Wu. Poza Ogonem Węża nic nie zostało skradzione. Mistrz Fung jest jednak tym faktem ogromnie zaniepokojony. Wyjaśnia adeptom, że Ogon Węża potrafi przemieniać ciało w ducha, lecz w połączeniu z Odwracającym Lustrem potrafi przywracać ciało, zamiast je dematerializować. Drużyna zaczyna rozumieć powagę sytuacji, gdyż wiedzą, że tylko na tym najbardziej zależy Wuyi. Bezzwłocznie wyruszają, by jej to uniemożliwić. Chociaż Dojo ma pewne trudności z wyczuciem objawionego dawno temu (bo w odcinku Mój Ziomal Omi) Shen Gong Wu, udaje mu się namierzyć Ogon Węża na miejscu, skąd Wuya ma zamiar stworzyć swój pałac. Przyjaciele nadlatują w samą porę, gdyż Raimundo już przygotowuje się do przejścia od słów do czynu. Omi wytrąca Raimundowi Złote Pazury Tygrysa, po czym mnisi i Dojo bawią się z wiarołomnym uczniem w głupiego Jasia, przerzucając między sobą Shen Gong Wu. Zdenerwowany Raimundo używa Złotych Pazurów Tygrysa, by teleportować się za tyły Claya i odebrać mu Ogon Węża. Uaktywnia go, by przywrócić Wuyi ciało. Przyjaciele są bezsilni, gdyż teraz nic nie może powstrzymać Raimunda przed zrobieniem najgorszego...

Wuya aktywuje Odwracające Lustro, które w połączeniu z działaniem Ogona Węża spełnia jej od dawna wyczekiwane marzenie. Rozlega się oślepiający błysk, księżyc wypełnia heylińskie znamię, zaś Ziemię pokrywają ciemności, które rujnują tętniącą życiem przyrodę. Krajobraz staje się mroczny i bezbarwny, drzewa usychają, woda z rzek znika, zaś ziemia zostaje wyjałowiona. Oczom śmiertelnie przerażonym mnichom ukazuje się Wuya w całej swej okazałości. Czarownica zdejmuje swą maskę, którą nosiła jako duch. Przedstawia zszokowanym wrogom całą potęgę swojej czarnej magii...

Ciekawostki Edytuj

  • Kiedy Wuya mówi Raimundowi, że poznała jego sekrety, ten odpowiada Ej! Wielu facetów śpi z misiami!, co jednoznacznie sugeruje, że chłopak lubi spać z przytulankami. Potwierdzone to zostało w odcinku Łowca Snów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki