FANDOM

Warden (czytaj: łorden) - główny antagonista odcinka Maska Zielonej Małpy w serialu Kroniki Xiaolin, poza którym nie występuje; strażnik Maski Zielonej Małpy; w polskiej wersji językowej dubbinguje go Mieczysław Morański.

O jego pochodzeniu nic nie wiadomo, a hipoteza, że stworzył go sam Chase Young pozostaje w sferze domysłów. Był starszawym, lecz pełnym wigoru człowiekiem, który - mimo swego kolorowego, komicznego ubioru - miał zdecydowanie złowrogą osobowość. Pilnował Maski Zielonej Małpy na polecenia Chase'a Younga, który wraz z Shadow bardzo lubił Wardena, zapewne ze względu na jego wysoką skuteczność w strzeżeniu artefaktu. Chase Young potrafił go przywoływać do swojej pałacowej komnaty za pomocą magii. Swoje zadanie Warden wykonywał w Krainie Tysiąca i Jednej Niedoli, gdzie uktyty był przedmiot. Posiadał własną drużynę mrocznych, lecz pięknych cheerleaderek, które zauroczyły nawet męską część widowni Xiaolinu - Raimundo i Claya. Nie ma wątpliwości, że to on mógł stać za zniknięciami poszukiwaczy Maski.

Kiedy Omi i Jack Spicer wyzwali się na Pojedynek Mistrzów o Maskę Zielonej Małpy, Warden wskoczył na nią, ogłaszając, że będą musieli wziąć udział w jego grze. Przeniósł wszystkich obecnych - także Raimundo, Kimiko, Claya i Ping Ponga - do podziemi, gdzie zarówno Xiaolin, jak i młody geniusz zła musieli przedzierać się przez wiele groźnych lokacji, jak np. niekończące się tunele. Postawił przed graczami warunek zwycięstwa w ciągu 24 godzin, gdyż po przekroczeniu tego czasu wyjście z wielkich jaskiń miało zostać zamknięte. Za cel szalonego turnieju wyznaczył po prostu... przeżycie. Przez cały czas z lubością komentował przygody, które przytrafiały się uczestnikom, po czym postawił przed Omim i Jackiem Spicerem rozgrywkę w śmiercionośne szachy. Małemu mnichowi udało się wygrać i w ostatniej chwili uciec wraz z przyjaciółmi i Jackiem Spicerem. Nie wiadomo, co się z nim potem stało: albo zginął przysypany kamieniami rozpadającej się groty, albo zdołał dzięki magii uciec.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki