FANDOM

Serce Jonga (ang. Heart of Jong) - animizujące Shen Gong Wu, które po umieszczeniu w martwym obiekcie powoduje jego ożywienie i nadanie mu osobowości człowieka; w serialu dzięki niemu zawdzięczali życie Mala Mala Jong (Shen Gong Wu), Kumpelbot (robot) i Raksha (śnieg); ukryte dziupli w drzewie w lesie; pojawia się m.in. w odcinkach Mala Mala Jong oraz Zamrożenie.

Zostało uaktywnione w odcinku Mala Mala Jong, w którym Omi przypadkowo je odnalazł, gdy mocował się z wiewiórką. Próbował mu je odebrać Jack Spicer, w wyniku czego obaj stanęli do pojedynku mistrzów, który polegał na zebraniu większej liczby żołędzi od przeciwnika. Zakończył się on zwycięstwem Jacka Spicera, który po powrocie do swej rezydencji wykorzystał zdobyte przez siebie Shen Gong Wu do ożywienia Mala Mala Jonga - demonicznego golema zbudowanego z Shen Gong Wu skradzionych Xiaolinowi w odcinku Kameleobot. Wuya przejęła kontrolę nad Mala Mala Jongiem i miała zamiar zadać klęskę mnichom, lecz Omi znalazł sposób na pokonanie demona: teleportował się Złotymi Pazurami Tygrysa do wnętrza Mala Mala Jonga i wyrwał mu Serce Jonga, przez co ten rozpadł się, gdyż nie mógł bez niego istnieć.

W odcinku Zamrożenie Jack Spicer stworzył Kumpelbota, który różnił się od innych Jackbotów tym, że posiadał rozum i uczucia z przewagą tych ostatnich. Zawdzięczał to Sercu Jonga, które włożył mu Jack Spicer. Jego skuteczność w walce z mnichami nie szła jednak w parze z rozwojem emocjonalnym, przez co zrozpaczony koniecznością walki z innymi zamiast zawierania przyjaźni zdecydował się na wyjęcie z siebie Serca i wrzucenia go do śniegu, po czym przestał funkcjonować. Serce ożywiło pokłady śniegu, które stworzyły olbrzymiego bałwana o imieniu Raksha. Podczas pierwszego ataku na świątynię Xiaolin mnisi roztopili go, lecz nie zdołali złapać Serca, które ponownie go ożywiło. Gdy Raksha stanął do walki z Omim w Pojedynku Mistrzów Shen Yi Bu o Gwiazdę Hanabi, postawił Księżycowy Medalion oraz swoje Serce Jonga. W trakcie wyzwania, które polegało na wygranej w Lodowego Hokeja, Omi stopił większość ciała Rakshy, a następnie wybił mu Serce Jonga wybijając nań krążek do hokeja.

W odcinku Cesarski skorpion kontratakuje Serce Jonga razem z wieloma innymi Shen Gong Wu uciekło z krypty świątyni Xiaolin i połączyło się z nimi, tworząc ponownie Mala Mala Jonga. Stało się tak na skutek rzadkiej koniunkcji planet, która zdarzała się raz na 1500 lat. Zostało sklonowane, gdy Mala Mala Jong powielił się za pomocą Pierścienia Dziewięciu Smoków, tworząc Straszliwą Czwórkę, lecz wróciło do mnichów, gdy została ona pokonana przez xiaolińską drużynę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki