FANDOM

Słyszeć Trochę Zła, Widzieć Trochę Zła (ang. Hear Some Evil, See Some Evil) - odcinek nr 22 z serii II serialu Xiaolin - pojedynek mistrzów; w Polsce jego premiera miała miejsce 14 września 2006 na Cartoon Network, a na język polski przetłumaczyła jego dialogi Anna Celińska.

Fabuła Edytuj

Mistrz Fung poddaje adeptów Xiaolinu treningowi, który polega na rozważnym dobiorze Shen Gong Wu i jednomyślności w zwalczaniu wspólnego wroga. Ma nadzieję, że jego uczniowie są całkowicie skoncentrowani, jednak ogarnia go konsternacja, gdyż rzeczywistość okazuje się być inna: Kimiko przegląda się w lusterku, układając swą nową fryzurę, Raimundo słucha z zamiłowaniem muzyki z MP3, Clay rzeźbi drewnianą krowę, zaś Omi wodzi wzrokiem za latającym koło niego trzmielem, zastanawiając się, jak małe skrzydełka unoszą tak dużego owada. Nawet pomagający w organizowaniu treningu Dojo nie jest nim zainteresowany, gdyż oddaje się drzemce na drzewie. Mnisi odrywają się jednak od swoich zajęć, gdy zaczyna się próba. Mają za zadanie pokonać nieruchomego manekina. Raimundo nie panuje nad mocą Ostrza Zawieruchy, które tak zdmuchuje Claya, że ten traci z kolei kontrolę nad telekinetycznym Rubinem Ramzesa. Unosi trójkę przyjaciół w powietrzu, jednak spadają na ziemie, gdy Kimiko używa Kolca Starych Piorunów, którego promienie odbijają się od Hełmu Wushu Omiego, odpychając go prosto na kolegów. W całym zamieszaniu drużyna ląduje w wodzie, zrzucając do niej także Doja. Mistrz Fung komentuje ich upokorzenie słowami: Wasze wybory były dalekie od tradnych. Manekin pozostał nietknięty.

Tymczasem Jack Spicer buduje swój najnowszy wynalazek, którym jest Osłona Kulista - wielka bańka wykonana z mocnego tworzywa. Rozkazuje Jackbotom przetestować ją, jednak są one zajęte zabawą w herbatkę z jego małą, lecz asertywną kuzynką Megan, którą musi się opiekować. Między nimi dochodzi do serii zabawnych sprzeczek, a Wuya wprost nie cierpi przedszkolaczki, gdyż ta sobie z niej kpi. Megan nie boi się ducha heylińskiej wiedźmy i leckeważy swego kuzyna. Nagle Wuya wyczuwa objawienie się Muszli Telepatii - Shen Gong Wu, które - zgodnie ze swoją nazwą - umożliwia jej właścicielowi czytanie w myślach. Jest ona ukryta nieopodal Jawy. Xiaolińska drużyna dociera tam jako pierwsza i rozpoczyna jej poszukiwania wśród stosu wyrzuconych na brzeg zwyczajnych muszli. Omi i Raimundo nie rozpoznają Muszli, chociaż nieświadomie jej używają. Są przekonani, że komentarze, które słyszą, są głośno wypowiadane przez nich samych, więc nie mogą powstrzymać się przed wzajemnymi docinkami. Dopiero Clayowi udaje się ją zidentyfikować. Kimiko słyszy w Muszli myśli naśmiewającego się z jej tężyzny fizycznej Jacka Spicera. Młody geniusz zła i jego Jackboty przybywają, by odebrać mnichom znalezisko, ponoszą jednak porażkę. Megan chce, by jej kuzyn spełnił obietnicę i pozwolił jej polatać. Kiedy ten z satysfakcją odpowiada jej, że skłamał, bo jest zły, dziewczynka nie ustępuje i zasłania mu oczy dłońmi, przez co ten leci w przeciwnym kierunku. Przyjaciele usiłują pokonać je techniką z treningu. Wykonują Figurę Czterech Smoków i używają tych samych Shen Gong Wu, lecz niewłaściwie przeprowadzony wcześniej trening daje o sobie znać: walka kończy się wywołaniem burzy piaskowej, która eliminuje z gry zarówno Heylin, jak i Xiaolin. Mimo katastrofy mnichom udaje się zdobyć Muszlę Telepatii.

Po powrocie mnichów do świątyni mistrz Fung odbiera Muszlę i chowa ją w krypcie, zastrzegając przedtem, że jej moc jest zbyt potężna, by jego uczniowie mogli z niej obecnie skorzystać. Czwórka przyjaciół ma jednak inne zdanie: w nocy potajemnie i pojedynczo każdy zakrada się do skarbca Shen Gong Wu. Pierwszy robi to Omi, który dowiaduje się z Muszli, że Raimundo uważa go za ideał łatwowierności. Kiedy mały mnich opuszcza kryptę, przychodzi Raimundo, który słyszy, jak Omi poważnie wątpi w jego wiarygodność. Następnie Kimiko bierze Shen Gong Wu, słysząc w myślach Claya, że ten nie móże się otrząsnąć po jej dzisiejszym ataku złości. Porównuje ją do wściekłej kotki w zimnej kąpieli. Dziewczyna uważa, że wcala taka nie jest, chociaż faktycznie wybucha gniewem na słowa Claya, który po jej odejściu jako ostatni korzysta z Muszli. Nie jest zbyt zadowolony, gdyż Kimiko w swoich myślach nie ręczy za siebie, jeśli usłyszy jeszcze jedno - w jej mniemaniu - idiotyczne farmerskie powiedzonko.

Nazajutrz po feralnej nocy bohaterowie udają, że nic podejrzanego nie robili, chociaż prawda jest zupełnie inna. Wszyscy mają do siebie urazę o to, co usłyszeli u swoich kolegów podczas seansu z Muszlą Telepatii. Wskutek tego zawodzą, kiedy trzeba bronić krypty z Shen Gong Wu. Jack Spicer bowiem wymyśla plan, który pozwoli mu na kradzież wielu Shen Gong Wu. Początkowo ma problemy z Megan, która bawi się z robotami w skakankę, trzymając Łapkę Ju Ju. Na rozkaz Wuyi Jack próbuje ją odebrać dziecku, które jednak używa artefaktu przeciwko swemu kuzynowi. Ostatecznie Jack - przy szczerej aprobacie Wuyi - zamyka Megan w Osłonie Kulistej i wsiada do Świdra, by dokopać się do świątyni Xiaolinu. Mnisi usiłują go powstrzymać, lecz zamiast przystąpić do akcji zaczynają wytykać swoje wady. Młody geniusz zła wykorzystuje to i rabuje artefakty, po czym ucieka. Mistrz Fung wyjaśnia pokonanym mnichom, że aby wygrać, muszą najpierw zmierzyć się z samymi sobą. Radzi im, by wzajemnie przyznali się do swoich przywar i podziękowali sobie nawzajem, że ujawnili swoje wady. Przyjaciele postępują według wskazówek Funga, który cieszy się, że mnisi zrozumieli jego naukę, chociaż nie zauważa, że nie są oni do końca przekonani co do jego słów. Nakazuje im wziąć się do dzieła i odbić Shen Gong Wu.

Omi, Raimundo, Kimiko i Clay docierają do rezydencji Jacka Spicera. Podczas drogi przez korytarze spotykają Megan, która turla się do nich w Osłonie Kulistej. Przyjaciele przekonują się, że jest ona całkowicie niegroźna, co więcej - okazuje się ich sojusznikiem. Chce dopiec Jackowi Spicerowi. Wydostaje się bez trudu z Osłony, odnajdując w niej sekretne drzwiczki. W zamian za wyjawienie Xiaolinowi miejsca ukrycia Shen Gong Wu pragnie pobawić się z Dojem, który pod presją adeptów zgadza się. Protagoniści przybywają do pracowni Jacka zaskoczeni, że poszło im tak łatwo. Nie przeczuwają jednak podstępu, toteż Jack zastawia na nich pułapkę. Strażboty atakują mnichów i są bliskie ich pokonania, lecz Megan - za inicjatywy Doja - przerywa swoją herbatkę i razem ze smokiem ponownie wchodzi do Osłony Kulistej, po czym turla się wprost do pracowni Jacka, taranując jego roboty. Wsparci w ten sposób Mnisi dają sobie radę ze Strażobotami, po czym biegną w stronę worka z Shen Gong Wu. Jack i Omi chwytają go jednocześnie, rozpoczynając Pojedynek Trzech Mistrzów. Omi stawia Miotacz Jedwabiu przeciwko Muszli Telepatii, której właściciel wybiera następujące wyzwanie - "Większa Beksa Przegrywa".

Sceneria zmienia się w skomplikowany system rurociągów. Dzięki Muszli Telepatii Jack jest w stanie przewidzieć każdy ruch Omiego, przez co ten nie wie, jak go pokonać. Jego przyjaciele wpadają jednak na pomysł: skoro osobiste uwagi tak bardzo ich rozpraszały, to powinny tym bardziej zadziałać na ich wroga. Kiedy Omi wraca do walki, Raimundo, Kimiko i Clay prześcigają się w drwinach z sylwetki i siły fizycznej Jacka Spicera. Ten jest tak zdenerwowany, że nie może się skupić i zostaje zepchnięty przez Omiego. Poniważ przeźliwie krzyczy podczas spadania, okazuje się większą beksą i przegrywa, wzbudzając wściekłość Wuyi. Po raz kolejny przestraszony Jack Spicer zmniejsza się Pałeczkami Przemiany i ukrywa się w szczurzej norze. Xiaolin dziękuje Megan za pomoc i opuszcza rezydencję, zaś Megan rozkazuje Jackowi bawić się z nią w grę o nazwie "Megan mówi". Jej pierwszą wolą jest to, by jej kuzyn zaczął piszczeć jak maminsynek, a gdy ten twierdzi, że nie zna takiej zabawy, powtarza mu to jeszcze raz, zbliżając głowę do dziury. Ponownie wystraszony Jack ucieka...

Xiaolińska drużyna postanawia jeszcze raz przećwiczyć umiejętność pracy zespołowej. Na dworze raz jeszcze używają Shen Gong Wu do wspólnego treningu, jednak chociaż działają zgodnie, nie do końca im to wychodzi. Clay i Kimiko nie chcący podpalają drzewa świątynne, które wyglądają tragicznie nawet po ugaszeniu ich przez Raimundo i Omiego. Mały mnich uspokaja przyjaciół, że czego mistrz Fung nie widzi, temu sercu nie żal, lecz zapomina, że ich mentor posiada... Muszlę Telepatii.

Cytaty Edytuj

  • No to ju, gdzie to Wu? (Raimundo Pedrosa podczas poszukiwań Muszli Telepatii)
  • Clay Bailey: Omi! To był cios poniżej pasa, poniżej pępka węża!
    Kimiko Tohomiko: Węże nie mają pępków, ziemniaku!
    (kiedy Clay zaprotestował przeciwko zarzutom Omiego kierowanym w stronę Raimundo)
  • Przyszła koza do kołchoza... (Jackboty - początek rymowanki podczas zabawy z Megan w skakankę)
  • Z drogi, gryzoniu! (Jack Spicer wyrzucający szczura, aby przejąć jego kryjówkę)
  • (...) Zero tężyzny fizycznej! (Jack Spicer o Kimiko, kiedy ta pochwyciła Muszlę Telepatii)

Ciekawostki Edytuj

  • Kimiko na wyprawę po Muszlę oraz skradzione Shen Gong Wu zakłada strój podróżniczki, który jest podobny do tego z odcinka Generalny Łomot - zmieniła m.in. kolor koszulki na czerwony, a jej włosy nie były brązowe, lecz czarne.
  • Megan to jedyny członek rodziny Jacka Spicera, który pojawił się osobiście w xiaolińskim uniwersum (w odcinku Podwójne Życie Hannibala Fasolki można jedynie zobaczyć w retrospekcji Hannibala obraz, na którym Mama Jacka jest widoczna od pasa w dół).
  • Mistrz Fung na początku odcinka nakazuje Raimundo nie bawić się PM3, jednak coś takiego nie istnieje. Albo pomylił jej nazwę z MP3, albo w xiaolińskim uniwersum istnieje takie urządzenie. Drugą pomyłkę zdaje się popełniać, kiedy każe Omiemu zostawić trzmiela w spokoju, po czym kładzie go do kwiatu z przyklasztornego ogrodu. Omi stwierdził, że to była pszczoła.
  • Na drzewie przed rezydencją Jacka Spicera widoczny jest znak Ying Yang. Można go zobaczyć przed włamaniem mnichów do świątyni, gdyż właśnie za nim się ukrywają.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki