FANDOM

Piasek Czasu - odcinek 21. z serii II serialu Xiaolin - pojedynek mistrzów.

Fabuła Edytuj

Jack Spicer dokonuje otwartego ataku na xiaolińską świątynię, dowodząc armią cheerbotów - robotami o wyglądzie i zachowaniu cheerleaderek, które znają się na walce. Omi, Raimundo, Kimiko i Clay stawiają im czoła. Wykonując Figurę Czterech Smoków, niszczą cheerboty mocami swoich żywiołów. Gdy bitwa zostaje zakończona, na pobojowisko spada z nieba dziwne urządzenie, które ukazuje bohaterom hologram przedstawiający starego mnicha. Okazuje się nim być stary Omi z przyszłości. Ostrzega on xiaolińską drużynę przed nastaniem rządów zła, którym może zapobiec tylko odnalezienie Shen Gong Wu o nazwie Piasek Czasu. Omi przyjmuje misję odszukania artefaktu i decyduje się wyruszyć po niego, nim zdąży się nawet objawić. Dojo zabiera czwórkę przyjaciół, chociaż woli poczekać, aż samo się uaktywni, gdyż wtedy jego poszukiwania będą łatwiejsze.

Po kilku dniach wyczerpującej i długiej podróży mnisi docierają do Egiptu, gdzie wchodzą do jednej z piramid. Odnajdują przedmiot przypominający Piasek Czasu, lecz gdy pokonują jego strażników oraz mumię, ze zdumieniem odkrywają, że przybyli na plan filmowy reżysera "Piasku Czasu" - najstarszego pokazu w historii egipskiej rewii. Gdy mnisi orientują się, że znaleźli rekwizyt, Dojo wyczuwa prawdziwy Piasek Czasu, jednak z powodu zmęczenia mozolną podróżą nie jest w stanie wzbić się do nieba. Bohaterowie powracają samolotem do świątyni odkrywając, że Shen Gong Wu zostało schowane w piramidowym posągu w ogrodzie skalnym, lecz powracają za późno - Jack Spicer, który dzięki Wuyi również dowiedział się o lokalizacji Piasku Czasu, zabiera Shen Gong Wu i ucieka. Omi czuje się winny, gdyż nie sprostał zadaniu zleconemu przez siebie samego z przyszłości.

W swojej rezydencji Jack Spicer snuje wielkie plany odnośnie wykorzystania chronoportacyjnej mocy Piasku Czasu, który umożliwia właścicielowi podróżowanie w czasie. Przenosi się do poprzednich epok, z których ściąga do teraźniejszości takie postacie, jak Attyla (wódz Hunów), Czarnobrody (przywódca piratów), Billy Kid (bandyta i rewolwerowiec) oraz pani Cornhaven - jego nauczycielka. Świadkami powstania Drużyny Zła są xiaolińscy mnisi, którzy zakradają się do pracowni Jacka i podejmują walkę z jego nowymi pomagierami. Przegrywają, lecz dzięki Figurze Czterech Smoków kontratakują i zwyciężają złoczyńców ku irytacji Wuyi. Jack Spicer nie daje za wygraną i znika z Drużyną Zła, by przenieść się ponownie w czasie, by przyprowadzić starego Jacka Spicera z przyszłości. Zna on położenie wszystkich ukrytych w przyszłości Shen Gong Wu.

Gdy zostaje objawione Shen Gong Wu o nazwie Słodziutkie Maleństwo, Jack Spicer na czele Drużyny Zła zdobywa je jako pierwszy. Xiaolińska drużyna dowiaduje się, dlaczego Jack Spicer zdołał tak szybko dotrzeć przed nimi, co podsuwa Omiemu pewien pomysł. Po objawieniu się następnego Shen Gong Wu - Rubinu Ramzesa - bohaterowie podążają śladem Heylinu do piramidy, którą wcześniej odwiedzili w poszukiwaniu Piasku Czasu. Raimundo, Kimiko i Clay atakują złoczyńców, zaś Omi korzysta z zamieszania i używając Opończy Cieni przekrada się do schowku Shen Gong Wu zabranych przez Jacka Spicera. Korzysta z Piasku Czasu, by sprowadzić do teraźniejszości starego Omiego, razem z którym wyzywa obu geniusz zła na Pojedynek Mistrzów Tsunami polegający na wyścig przez egipski labirynt. Postawione zostają Trzecia Ręka (Omi), Kolec Starych Piorunów (stary Omi), Małpia Buława (Jack Spicer) i Moneta Modliszki (stary Jack). Walka toczy się o Rubin Ramzesa. Pod koniec pojedynku obie stroną mają równą przewagę do czasu, gdy stary Omi zrzuca na dół obu Jacków za pomocą Kolca Starych Piorunów.

Zdenerwowany nieskutecznością starego Jacka młody geniusz zła wymawia współpracę i odchodzi, zaś po powrocie do świątyni Xiaolinu bohaterowie żegnają się ze starym Omi, który obiecuje schować Piasek Czasu w bezpiecznym miejscu. W zakończeniu odcinka Omi stwierdza, że wie, gdzie sam by schował to Shen Gong Wu... i jestem naprawdę zaskoczony - nigdy w życiu bym go tam nie szukał!.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki