FANDOM

Magiczna Szkatułka - artefakt o wyglądzie chińskiego pudełka na puzzle, której jedyną właściwością jest zdolność do pozbawienia ciała i mocy heylińskiej czarownicy Wuyi; stworzona przez Wielkiego Mistrza Dashiego; ma jednorazowe działanie; pojawiła się w odcinkach Podróż Tysiąca Mil (pierwszym odcinku serialu), Przeszłe Dni, Cytadela Zagłady, Łuska Błyskawicy i Czas po Czasie (część druga) (ostatnim odcinku serialu), można ją też zobaczyć w kontynuacji Kroniki Xiaolin w odcinku Nowy Mnich w Świątyni; w serialu pokazano trzykrotnie, jak Magiczna Szkatułka więziła Wuyę.

Historia Edytuj

W VI wieku (505?) Wielki Mistrz Dashi stoczył pierwszy w historii pojedynek mistrzów z Wuyą, przeciwko której używał mocy wielu swoich mistycznych atrybutów mocy - Shen Gong Wu. Najskuteczniejszym przedmiotem okazała się Magiczna Szkatułka, która przemieniła Wuyę w ducha i zamknęła ją na 1500 lat. Odbyło się to w obecności uczestników bitwy z Wuyą - Mistrza Mnicha Guana i Chase'a Younga. Wielki Mistrz Dashi nie przewidywał, że może ona nie działać wiecznie. Nie są znane jej dalsze losy - w 2005 roku była w Hongkongu, gdzie wszedł w jej posiadanie niejaki pan Spicer. Wysłał on ją swemu synowi - Jackowi - jako prezent, który ten otrzymał z rąk jednego z Jackbotów. Nie był nim w ogóle zainteresowany, gdyż zobaczył w środku tylko maskę: Co to, maska? Eee, do śmieci!), jednak gdy tylko ją wyrzucił, maskę wypełniła duchowa emanacja, która ukształtowała Wuyę. Dzięki temu zyskała ona wolność, co dało początek historii xiaolińskiego uniwersum. Również i w tym przypadku nie wiadomo, co się stało ze szkatułką.

Kiedy Wuya odzyskała ciało dzięki zdradzie Raimundo i zdobyła władzę nad światem, Omi postanowił cofnąć się do VI wieku, by poprosić o pomoc Wielkiego Mistrza Dashiego. Ten po początkowych wątpliwościach obiecał zbudować nową szkatułkę, lecz Omi musiał to osiągnąć, pokonując legendarnego bohatera w pojedynku mistrzów. Polegał on na odebraniu kamyka Wielkiemu Mistrzowi, który pozwolił Omiemu wygrać, gdy ten nauczył się stosować nieszablonowe metody w walce: po prostu o niego poprosił, zamiast gonić przeciwnika. Kamyk zmienił się w Magiczną Szkatułkę, a Dashi wyjaśnił zaskoczonemu mnichowi, że dla Wielkiego Mistrza takie rzeczy nie są niemożliwe.

Omi powrócił do teraźniejszości, stosując się do nauki wyniesionej w pojedynku z Dashim, po czym uwolnił przyjaciół i sprezentował im szkatułkę, nie mógł jej jednak razem ze smokiem Dojem otworzyć, gdyż Wielki Mistrz stwierdził enigmatycznie, że otworzy ją tylko osoba, która jej otwarcia potrzebuje. Jack Spicer powiedział Omiemu, że skoro udało mu się ją otworzyć, to da radę ją zamknąć, lecz zawiódł, gdy razem z nim zakradł się do pałacu Wuyi i nie mógł tego zrobić. Omi również gorączkowo usiłował tego dokonać, lecz było za późno. Po schwytaniu Omiego, Jacka, Kimiko, Claya i Dojo Wuya śmiała się ze szkatułki, uznając rzekomą głupotę Dashiego za typową. Popełniła błąd, przekazując ją Raimundowi, który na widok miażdżonych w ciałach kamiennych golemów przyjaciół otworzył szkatułkę, która pochłonęła Wuyę i zniszczyła działanie jej magii. Wskutek tego pałac runął, zaś szkatułka została na jego gruzach, gdzie odnalazła je Katnappe w faktycznym zakończeniu I serii Xiaolin - pojedynek mistrzów. Kocia złodziejka uwolniła Wuyę na pewnym molo, przez co historia zaczęła toczyć się dalej. Nie jest jasne, co stało się z tym przedmiotem po trzecim jego użyciu.

Kiedy Omi po raz drugi przeniósł się do przeszłości, stał się świadkiem zamknięcia Wuyi w Magicznej Szkatułce w otoczeniu trzech legend Xiaolinu. W Kronikach Xiaolin okazało się, że Wielki Mistrz Dashi zamknął Wuyę w sprężynce, która była Shen Gong Wu. Można spekulować, czy pudełko, w którym otrzymał sprężynkę Jack Spicer w pierwszym odcinku, było Magiczną Szkatułką, lecz czarownica wyłoniła się nie z niego, lecz ze sprężynki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki