FANDOM

Chase Young
Chase Young
Chase Young
Imię i nazwisko Chase Young
Strona Heylin (wcześniej Xiaolin)
Głos Leszek Zduń

Chase Young - to postać z serialu. W oryginalnej wersji językowej głosu użycza mu Jason Marsden, zaś w wersji polskiej - Leszek Zduń.

i Grzegorz Kwiecień.</p>

Życiorys Edytuj

Chase

Chase Young i Hannibal Fasolka.

1500 lat przed wydarzeniami rozgrywającymi się w serialu, Chase Young był jednym z mnichów klasztoru Xiaolin oraz kandydatem na xiaolińskiego smoka. Przeszedł na stronę zła po tym, jak Hannibal Roy Fasolka nakłonił go do wypicia zupy Lao Mang Long. Mikstura zwielokrotniła siły Chase'a i zapewniła mu wieczną młodość, lecz odbyło się to za straszliwą cenę - został on pozbawiony duszy i stał się całkowicie zły. Wkrótce po swojej przemianie Young pozbył się Hannibala, więżąc go w świecie Ying-Yang (w którym miał pozostać uwięziony jeszcze przez półtora tysiąclecia). Dalsze poczynania Chase'a - aż do wydarzeń bezpośrednio rozgrywających się w serialu - nie są sprecyzowane. Wiadomo jednak, że przemierzał świat, pokonując wielu wojowników, których następnie zmuszał do złożenia przysięgi wierności. Wojownicy ci do dziś służą mu jak niewolnicy.</p>

Chase Young pojawia się po raz pierwszy w odcinku Master Monk Guan, w którym jego dawny towarzysz - Mistrz Mnich Guan - wydaje mu Dojo (potrzebnego Chase'owi do sporządzenia zupy Lao Mang Long) w zamian za włócznię, którą Young odebrał mu wiele lat temu po wygranym pojedynku. Mnisi Xiaolin dostają się do siedziby Chase'a, usiłując uwolnić Dojo, lecz Chase z łatwością ich pokonuje - dopiero interwencja Mistrza Mnicha Guana ratuje sytuację. W późniejszych odcinkach Young pojawia się wielokrotnie na drodze bohaterów, stając się pierwszoplanowym czarnym charakterem w drugim sezonie. Obiera sobie za cel przeciągnięcie Omiegona stronę zła, co osiąga w odcinku Judging Omi - w wyniku czego świat pogrąża się w mroku. Przywraca także materialną postać Wuyi. Pozostałym mnichom Xiaolin udaje się ostatecznie przywrócić Omiego na stronę dobra, a następnie uwolnić go - dzięki wygranej w Pojedynku Mistrzów z Youngiem i jego sługami.

Wraz z trzecim sezonem serialu i pojawieniem się Hannibala Roya Fasolki - uwolnionego omyłkowo przez mnichów Xiaolin ze świata Ying-Yang - Chase Young schodzi na dalszy plan, jednak wciąż podejmuje próby pokonania bohaterów. Niekiedy z kolei - w wyniku swojej rywalizacji z innymi czarnymi charakterami - pomaga xiaolińskim mnichom pokrzyżować ich plany. Chase Young pojawia się w ostatnim odcinku serialu - Time After Time, part 2, gdzie, w wyniku zmian w czasie, dokonanych przez Omiego, staje się dobry, zaś Mistrz Mnich Guan - który wypija zupę Lao Mang Long zamiast niego - przechodzi na stronę zła. Gdy czas wraca do normy, Chase Young stoi pośród wszystkich łotrów z serialu w ostatniej scenie.

Charakter Edytuj

Chase Young Dragon Form

Chase Young jako bestia.

Chase'a Younga cechuje duma i wiara we własne umiejętności. Wiąże się z tym również pogarda, jaką żywi wobec innych, uważając ich za słabeuszy. Jedynymi postaciami, którym okazywał szacunek, są Omi oraz Hannibal Roy Fasolka. Chase jest prawie zawsze poważny, a błazeństwa Jacka uważa za irytujące i głupie.

W odróżnieniu od pozostałych pierwszoplanowych postaci w serialu, Chase nie jest zainteresowany gromadzeniem Sheng Gong Wu, do których odnosi się z pogardą i lekceważeniem, wyznając pogląd, iż prawdziwy wojownik powinien polegać na własnej sile. Niemniej, w trakcie serialu kilkakrotnie ich używał - korzystał z nich jednak głównie dla realizacji swoich planów, nie zaś w walce.</p>

Mimo że jest postacią negatywną i wielokrotnie manipuluje innymi w dążeniu do celu, kieruje się swego rodzaju kodeksem honorowym, przez co zawsze dotrzymuje danego słowa. Widać to już w pierwszym odcinku, w którym się pojawia, kiedy to - po tym, jak zostaje pokonany przez Mistrza Mnicha Guana - pozwala jemu, Dojo oraz xiaolińskim mnichom opuścić swoją siedzibę. Jego oddanie zasadom skłania Omiego do przyjęcia teorii, iż dobro nie zgasło w nim jeszcze całkowicie. W odcinku Time After Time, part 2, w wyniku poczynań Omiego, Chase istotnie staje się dobry - lecz jest zmuszony wrócić na stronę zła, by uwolnić przyjaciół. W ostatnim Pojedynku Mistrzów Young, w swoim złym wcieleniu, wraz z pozostałymi łotrami walczy przeciwko bohaterom i zostaje pokonany. Kiedy mnisi Xiaolin świętują zwycięstwo, Chase spogląda na nich i wyraźnie się uśmiecha, co może wskazywać, iż chciał, aby wygrali - a tym samym, że Omi może mieć co do niego rację.

Moce i umiejętności[edytuj | edytuj kod źródłowy]Edytuj

Jako wyszkolony mnich Xiaolin, Chase Young jest mistrzem sztuk walki. Po wypiciu zupy Lao Mang Long zyskał ponadto nieśmiertelność, wieczną młodość oraz nadludzką siłę.Jest także niesamowicie szybki i zwinny , co udowadnia wielokrotnie gdy blokuję ciosy swoich przeciwników. Będąc po stronie sił zła, nabył także magiczne moce Heylinu - wykorzystywał je w serialu między innymi do tworzenia iluzji (odcinek Something Jermaine), teleportacji (odcinki Bird of Paradise oraz Finding Omi), telekinezy (odcinki Saving Omi oraz Dangerous Minds) oraz zmiany kształtu - dzięki czemu uwięził pokonanych przez siebie wojowników w ciałach dzikich kotów. Wojownicy ci, wiernie służący Chase'owi, pojawiają się u jego boku w wielu odcinkach, niejednokrotnie walcząc z bohaterami - w trakcie czego często przybierali swoją ludzką postać (nie jest jednak jasne, czy mogli to robić z własnej inicjatywy, czy jedynie wtedy, gdy Chase im na to pozwalał).

Po wypiciu zupy Lao Mang Long Chase Young zyskał ponadto zdolność do przemiany w humanoidalnego jaszczura - w tej postaci jego siły prawdopodobnie dodatkowo rosną. Ową formę nazywa "prawdziwą", chociaż w istocie przez większość czasu pozostaje w ludzkiej postaci, zmieniając się w jaszczura jedynie wtedy, gdy staje do walki - a i to nie w każdym przypadku.

W odcinku Finding Omi Chase - dzięki przejęciu sił Omiego - zyskał dodatkowe, potężne moce. Pozwoliły mu one na krótko pogrążyć świat w chaosie. Utracił je jednak, gdy Omi został uwolniony przez przyjaciół, a świat natychmiast wrócił do normy.

Największa słabość Chase'a jest związana z heylińskim zaćmieniem, w trakcie którego jego moce znacznie słabną, a wojownicy - w ciałach dzikich kotów - zapadają w głęboki sen.Gdy podczas zaćmienia walczył z Wuyą i Hannibalem sam powiedział: "Jestem może słabszy,ale nie słaby! ".

Ciekawostki Edytuj

  • Prawdopodobnie kilkakrotnie w serialu dawał wygrać np. Omiemu.
  • Rządzi "Krainą Nie Tutaj".
  • W Kroniki Xiaolin dowiadujemy się że jest krewnym Omiego.
  • jest narcystyczny -postawił w pojedynku swoją urodę .
  • ma brata.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki