FANDOM

Bary Mikado - ostatnie Shen Gong Wu zdobyte w serialu Xiaolin - pojedynek mistrzów; osoba, która je używa, zyskuje wielkie mięśnie w ramionach, które umożliwiają jej korzystanie z nadludzkiej siły; mięśnie Barów Mikado są tak mocne, że wytrzymują trafienia laserami; ukryte na placu budowy w Nowym Jorku.

Historia Edytuj

Pojawiło się wyłącznie w pierwszej części odcinka Czas po Czasie, na początku którego xiaolińscy mnisi wyruszyli na poszukiwania tego Shen Gong Wu. Gdy Omi dowiedział się o właściwościach Barów Mikado, zapewnił, że nie potrzebuje on takich, choć znał takich, którym by się przydały. Wzbudził tym gniew Kimiko, która wyczuła w tym aluzję do samej siebie, toteż próbował ją uspokoić twierdząc, że miał na myśli Jacka Spicera, który również miał zamiar zdobyć Shen Gong Wu. Wyprawa po Bary Mikado stanowiła jeden z wielu sprawdzianów, jakim musieli sprostać mnisi w sprawie awansu na Wojownika Shoku, którym miało zostać niebawem jedno z nich. Czworo przyjaciół użyło mocy żywiołów połączonych z broniami Wudai i ich ulepszeniami, przez co Jack Spicer poniósł porażkę, jego armia Ptakobotów została zniszczona, a on sam brutalnie pobity. Bary Mikado zostały zdobyte jednocześnie przez Omiego, Raimundo, Kimiko i Claya.

Kiedy Omi zamroził się, by w przyszłości zdobyć Piasek Czasu, zabrał ze sobą wiele Shen Gong Wu, w tym Bary Mikado. Po odbyciu podróży w czasie Dojo odnalazł Omiego i jego przyjaciół w więzieniu Jacka Spicera, który w przyszłości stał się władcą świata. Xiaolińska drużyna ponownie mogła skorzystać z Shen Gong Wu, w tym z Bar Mikado, które założył Omi. Gdy Jackboty próbowały schwytać xiaolińskich mnichów, Omi osłonił Raimundo i Claya bicepsami, a następnie rozwalił część robotycznej gwardii. Był to jedyny moment, w którym zostały użyte Bary Mikado.

Ciekawostki Edytuj

  • Słowo "mikado" oznacza cesarza Japonii, zaś w Polsce używa się tej nazwy na określenie przypominającej bierki gry o charakterze zręcznościowym i towarzyskim. Mikado to także określenie pojedynczej i najbardziej wartościowej bierki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki