FANDOM

Łuska Błyskawicy (ang. Shard of Lighting) - Shen Gong Wu, które umożliwia jednej lub kilku osobom je trzymającym poruszanie się z prędkością światła, jednak tylko przez bardzo krótką chwilę; gdy użytkownik Łuski porusza się w ten sposób z prędkością trwania błysku błyskawicy, ma wrażenie, że czas się zatrzymał, przez co nikt nie jest w stanie jej w szbkim czasie powstrzymać; była ukryta na górze w Przylądku Dobrej Nadziei.

Uaktywniła się w odcinku o tej samej nazwie - Łuska Błyskawicy - w którym była pierwszym Shen Gong Wu objawionym w II serii serialu. Na jego poszukiwanie wyruszyły trzy strony: drużyna Xiaolinu (Omi, Raimundo, Kimiko i Clay), Jack Spicer i Robo-Jack oraz Katnappe i Wuya. Robo-Jack bez trudu pokonał mnichów Xiaolinu i kocią złodziejkę, podczas gdy prawdziwy Jack Spicer zdobył Łuskę Błyskawicy przed wspinającym się na górę Raimundem. Obaj wykorzystali ją w napadzie na świątynię Xiaolinu. Odebrali trenującym mnichom Shen Gong Wu oraz wycinali im mnóstwo niewybrednych dowcipów jak ustawienie wiadra z wodą nad głową, przybicie sandałów gwoźdźmi do podłoża, włożenie wiewiórki zamiast Wu, ściągnięcie spodni oraz przepiłowanie powierzchni pod nogami mnichów. Najważniejszym celem była jednak krypta z Shen Gong Wu, z której para geniuszy zła zabrała większość artefaktów. Po raz drugi - i ostatni - Łuska Błyskawicy została użyta w Pojedynku Trzech Mistrzów między Omim (Język Saipinga), Jackiem Spicerem (Łuska Błyskawicy) i Robo-Jackiem (Opończa Cieni). Spicer zmienił zdanie i chciał postawić Opończę Cieni, lecz Robo-Jack, który zdradził swego pana, nie chciał o tym słyszeć. W starciu na drzewie Łuska okazała się przydatna tylko pozornie: Jack Spicer już na początku zdekapitował swego nielojalnego robota, lecz ten potrafił funkcjonować bez głowy i wyrzucił swego stwórcę z pojedynku po tym, jak stał się niewidzialny dzięki Opończy Cieni. Gdy Robo-Jack również przegrał, Łuska Błyskawicy przeszła do rąk Xiaolinu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki